4 powody dla których warto jeść rośliny strączkowe

Diety bezmięsne oferują szereg korzyści zdrowotnych. Stanowią przede wszystkim znakomitą profilaktykę chorób cywilizacyjnych, w tym chorób krążenia i cukrzycy. Jednocześnie dobrze zaplanowana dieta wegetariańska, w tym dieta wegańska, jest odżywcza i spełnia wszelkie wymagania naszego organizmu.

straczki

Jedną z podstawowych grup pokarmowych na dietach bezmięsnych są rośliny strączkowe! Niezależnie nie od rodzaju diety warto włączyć do swojego menu codzienną porcję strączków – dla własnego zdrowia!

Dlaczego? Przeczytajcie nasz dzisiejszy post, w którym przedstawimy wam 4 najważniejsze informacje o produktach takich jak fasola, groch czy ciecierzyca.

1. Rośliny strączkowe są bogate w białko

Większość strączków składa się w ponad 20% z protein. Najbogatszym źródłem białka jest soja (36 g na 100 g produktu), zaraz po niej lokuje się groch (25 g). Soczewica zawiera około 24 g białka, białka fasola to 23 g, listę zamyka czarna fasola (21 g) i ciecierzyca (19 g).

2. Białko z roślin strączkowych jest jednym z najlepiej przyswajalnych białek roślinnych

W skali PCAAS białko sojowe uzyskuje wynik równy białku z kurczaka – 91%. Pozostałe rośliny strączkowe lokują się w skali 70-80% przyswajalności.

3. Strączki są super zdrowe!

Konsumpcja roślin strączkowych zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwór jelita grubego.

4. Rośliny strączkowe to główne źródło żelaza na diecie bezmięsnej

Strączki to kopalnia witamin i minerałów. Widać to doskonale na przykładzie żelaza. Dzienne spożycie żelaza różni się w zależności od płci i stopnia aktywności fizycznej, wynosi od 8 do czasem 18 mg dziennie. Jak na tym tle wypadają strączki? 100 g soi to zastrzyk ponad 15 mg żelaza! Biała fasola to porcja około 10 mg, czarna fasola dostarcza ponad 8 mg żelaza. Podobnie wypada soczewica. Nieco mniejszą zawartość żelaza znajdziemy w ciecierzycy (6-7 mg).

Warto jeść strączki! Warto zostać wege!

Facebook Comments

Może Ci się również spodoba

Shares